Vad är High Rail/Low Rail?

High Rail

High Rail och Low Rail refererar till driftlägen för maskiner som är designade för att arbeta på järnvägsspår. Dessa termer beskriver hur maskinen interagerar med rälsen:

  • High Rail-läge: I detta läge lyfts maskinen ovanför rälsen, vanligtvis genom att använda fordonets däck för dragkraft och bromsning medan specialiserade järnvägshjul håller den riktad på spåret. Denna konfiguration ger maximal frigång, stabilitet och säkerhet, särskilt vid navigering över växlar, sensorer eller annan järnvägsinfrastruktur.
  • Low Rail-läge: I Low Rail-läge är maskinens gummidäck i direkt kontakt med järnvägsspåren, vilket ger både dragkraft och bromsning. Järnvägshjulen applicerar konstant tryck för att bibehålla riktning och förhindra avspårning. Detta läge erbjuder maximal dragkraft, vilket gör det idealiskt för att dra eller skjuta tunga laster längs spåret.

Low Rail

HIGH RAIL/LOW RAIL I HYDREMA MASKINER

På Hydrema integrerar vi High Rail/Low Rail-förmågor i vår specialiserade järnvägsutrustning, såsom MX G Rail-serien och vår 912GS Rail Dumper. Dessa dubbla lägen gör att våra maskiner kan prestera effektivt och säkert i olika järnvägsapplikationer.

Hydremas High Rail/Low Rail-system ger mångsidighet och anpassningsförmåga, vilket möjliggör att våra maskiner fungerar sömlöst i olika järnvägsmiljöer. Denna flexibilitet säkerställer att vår utrustning uppfyller de högsta standarderna för prestanda och säkerhet inom järnvägsindustrin, vilket gör Hydremas maskiner till ett pålitligt val för underhåll och byggprojekt på järnväg.

Utforska mer av Hydrema-ordboken