Ta en titt på eller ladda ned vår broschyr och våra datablad i PDF-format och läs mer om vår 922G-serie av dumprar.
LADAD NED BROSCHYREN LADAD NED specblad/ 922G / 922G 2.55 / 920G
922G-serien är en produkt av hög kvalitet med långa serviceintervall som är utformad för projekt i alla typer av terräng. Den är utformad för att användas varje dag, år efter år. De många möjligheterna för individuella förarinställningar i hytten gör att dumpern är exceptionellt enkel att använda och att den är lämplig för uthyrning.
Hydrema 922G-serien består av ledade dumprar i 18- och 20-tonsklassen, som är utvecklade för känslig och tuff terräng.
Dumprarna har en oöverträffad manövrerbarhet tack vare den vinnande kombinationen av marknadens lägsta olastade vikt och bästa effekt/viktförhållande samt dess unika ledade midja och boggiaxlar med hög pendelvinkel.
Hydrema 922G-serien ger utmärkt körförmåga i alla hastigheter och på alla ytor tack vare den oscillerande och hydrauliskt stabiliserade midjan.
Kombinationen av den stela frontaxeln med elektroniskt styrd fjädring, nivåreglering som placerar maskinen i en optimal position tillsammans med de kraftfulla bakre boggiaxlarna, ger maskinen en hög nivå av komfort och stabilitet för operatören, särskilt under tippningsprocessen.
Motorkraft och vridmoment är avgörande i en tuff terräng. Dumprarna i 922G-serien, som är försedda med en EGR-fri Cummins B6.7 Stage-V-motor med sex cylindrar och en intelligent ZF Soft-Shift mjukväxling med sex växellägen, detta är den senaste tekniken med bästa lösningen för denna maskintypen.
Den intelligenta transmissionen överför effektivt motorns 314 hk och 1288 Nm vridmoment till maximal dragkraft.
En dumper från 922G-serien är enkel att använda och föraren kommer snart att känna sig hemma med maskinens manövrerbarhet och funktioner. Användarvänliga brytare och tippning kontrollerad av joystick, automatisk eller manuell växellåda och god sikt från den fjädrade hytten ger de bästa och mest bekväma arbetsförhållandena.
Sedan tillägget av ett uppgraderat och mer kraftfullt retardersystem, består nu hydrauliksystemet av 5 oberoende hydraulpumpar för att säkerställa minsta möjliga energiförlust och att alla funktioner oberoende av varandra.
Retardersystemet är en kombination av motorbroms och hydraulisk retarder. Den manövreras via en brytare i det högra armstödet och avlastar färdbromsen vid körning i nerförsbacke.
Den rymliga hytten har två dörrar som är belysta för att garantera säker ingång i alla ljusförhållanden, obehindrad sikt och att de invändiga ytorna är enkla att rengöra.
Hytten är ROPS/FOPS-godkänd för maximal säkerhet och har förstärkta viskösa fästen för att dämpa vibrationer.
Alla funktioner har de bästa ergonomiska positionerna för att föraren alltid ska sitta bekvämt. Joysticken med flera funktioner är installerad som en integrerad del av det högra armstödet i det nya luftfjädrade standardsätet, med ventilation och längsgående dämpning. Armstöden och rattstången är dessutom justerbara i flera lägen.
Joysticken med flera funktioner manövrerar de viktigaste dumperfunktionerna, t.ex. tippning, växelläge, framåtkörning/backning och differentiallås, vilket ger en enkel åtkomlig kontroll.
Den datorstyrda instrumentpanelen med datalagring, det kraftfulla uppvärmnings- och kylsystemet, förvaringsfacket och anslutningarna för stickkontakter (12 V och 24 V) är standardutrustning i hytten.
För att optimera arbetsflödet har vi fokuserat på att göra tippningsprocessen så snabb och effektiv som möjligt.
Hydraulsystemet med fem pumpar säkerställer att styrning och tippning aldrig känns trög. De separata pumparna ger oberoende styrning av styr- och tippfunktionerna, vilket möjliggör placering av fordonet när tippningscykeln initieras.
De två kraftfulla tippcylindrarna under dumperkorgen är skyddade och har kort slaglängd, vilket möjliggör att dumperkorgen kan höjas snabbt, vilket möjliggör snabbare avlastning.
De elektriska servokontrollerna har nya funktioner för smidig tippning som ger mjuk start och stopp vid höjning och sänkning av dumperkorgen. Systemets “automatiska korgretur” har utökad funktionalitet och kan nu även höja korgen automatiskt. Det automatiska tippningsreglaget kommer att öka hastigheten när tippfunktionen är aktiverad för att höja korgen snabbare.
Hydrema har utvecklat ett mätsystem för nyttolast för att höja effektiviteten och förhindra överbelastning. När man aktiverar systemet, så använder man trycksensorer och känner av fordonsvinkeln för att beräkna nyttolasten. Instrumentpanelen indikerar sedan den beräknade nyttolasten för föraren.
Med fler sensorer och en ny instrumentpanelslayout får operatören tillgång till betydligt mer information, vilket ger en säkrare tippningsprocess. Detta inkluderar bland annat den nya lyftassistansen där en lutningssensor i instrumentbrädan visar både maskinens sidleds- och i längsgående lutning. Om lutningen blir för brant visas en varning som låter operatören veta om det inte är säkert att tippa.
Vid service- och underhållskontroller är det enkelt att komma åt motorn och olika filter.
Du behöver bara trycka på en knapp i hytten för att öppna motorhuven elektroniskt.
Den rymliga motorhuvsöppningen ger fullständig och säker åtkomst till alla serviceställen, så det är bekvämare att utföra de dagliga servicekontrollerna.
922G levereras som standard med 600 mm breda däck och standardutrustning av hög nivå.
922G kan dessutom utrustas med 800 mm breda däck för imponerande terrängkörningskapacitet.
Om du vill ha lägsta möjliga marktryck kan du välja 920G-versionen med 920 mm breda däck.
Targeted toward ultra-low ground pressure jobs with just 85 kPa fully loaded, the Hydrema 920G dump truck can operate in the most demanding conditions.
Det bredare diagonaldäcket med stålförstärkning för högt punkteringsmotstånd har överlägsna egenskaper för terrängkörning med utmärkt grepp och självrengörande funktioner, vilket gör fordonet perfekt för mjuk och lerig terräng.
Dumpern finns även tillgänglig i en version för vägkörning – 922G 2.55. Bredden på dumperkarossen, axlarna och EM-däcken är smalare jämfört med standardversionen, håller bredden under 2,55 m vilket möjliggör användning på offentliga vägar. 922G 2.55 är tillgänglig i versioner med både 30 och 50 km/timme.
922G-serien finns även tillgänglig i två multi-chassi-versioner med en kort eller lång hjulbas. Dessa dumprar ger en universell plattform som en mängd anpassade lösningar kan bifogas till.
Lösningar som en vattentank, en kalkspridare, utrustning för skogsbruk eller en lyftkrok för containerhantering, eller kanske en kaross med öppet flak som möjliggör transport av byggnadsutrustning och material eller tunga maskiner.
Hydrema Telematics ingår som standard på alla nya Hydrema-maskiner.
Information om temperaturer, oljetryck, bränsleförbrukning och bränslenivå samlas in och visas på webbportalen eller på förarens smartphone. Systemet samlar också in och visar felkoder för att säkerställa att service och reparationer utförs så snabbt och korrekt som möjligt.
När det gäller maskinens mjukvara kan uppdateringar laddas upp via telematics can-bus enhet. Det möjliggör fjärruppdateringar via GSM-nätet, vilket därmed besparar dig ett fysiskt besök från Hydremas servicepersonal. Dessa funktioner garanterar maskinägaren minsta möjliga stilleståndstid och en optimal effektivitet.
Hjalmar Petris Väg 44
352 46 Växjö
Letar du efter kontaktinformation i ett specifikt land? Besök vårt återförsäljarkort och hitta ditt språk / land.
Har du en fråga om våra maskiner och tjänster? Eller skulle du vilja bli kontaktad av din lokala återförsäljare? Fyll i formuläret.
Göteborg
Lars Wenneberg (Säljare)
+46 70 620 92 46
lwe@hydrema.com
Staffanstorp
Henrik Sörensson (Säljare)
+46 70 598 89 06
hso@hydrema.com
Tumba
(Säljare)
+46 70 327 54 88
sverige@hydrema.com
Växjö
Per Eriksson (Försäljningschef)
+46 70 928 82 95
per@hydrema.com